KAI Romania, subsidiara locala a producatorului bulgar de placi ceramice (gresie si faianta) KAI, detinut de fondul de investitii Advent, a reusit atinga in primele trei luni ale anului 90% din tinta de vanzari bugetata la incepul lui 2010.
“Am reusit sa vindem 90% din cat ne-am propus vindem in primul trimestru. Acest lucru ne da incredere ca putem creste cifra de afaceri cu cel putin 50%, asa cum ne-am propus”, spune Catalin Rotaru, country manager la KAI Romania, care nu a dorit sa specifice volumul sau valoarea vanzarilor din primele trei luni.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 8 milioane de euro anul trecut, in conditiile in care bulgarii au intrat pe piata locala in primavara. O crestere cu 50% a afacerilor, ar duce businessul KAI din Romania, care are doar 15 angajati pe piata locala, la 12 mil. euro.
In conditiile in care piata de gresie si faianta a scazut de la 300 de mil. euro in 2008, la 200 mil. euro in 2009, cota de piata a companiei s-a ridicat la 4%.
O treime din cifra de afaceri din 2009 a companiei a fost generata de vanzarile de gresie portelanata, vanduta la un pret mediu de 30-40 lei/mp.
“Ca preturi, ne pozitionam pe segmentul mediu. Nu am vrut sa intram pe segmentul low, cu preturi care incep de la 20 de lei, pentru ca piata a dat semne de incorectitudine”, mentioneaza Rotaru.
Compania s-a concentrat anul trecut pe vanzarea catre clienti care au luat credite prin programul Prima Casa, precum si pe clientii finali.
Pentru 2010, Kai Romania si-a propus sa mizeze mai mult pe clientii care aleg sa-si renoveze locuintele.
“Nu cred ca piata poate cadea mai mult de 10% in 2010, deoarece ar fi minimul pana la care mai poate scadea, avand in vedere ca sunt multe case achizitionate acum 10-15 ani si care trebuie sa fie renovate”, afirma Rotaru.
Oficialul companiei mentioneaza ca proiecte