Nu este o glumă de 1 aprilie, ci decizia conducerii CFR care o motivează cu rezultatele economice slabe înregistrate de companie în ultimele luni.
Decizia de a pune pe liber 130 de angajaţi de la CFR Călători Galaţi vine după ce, cu începere de la 1 martie, au fost concediaţi 836 de lucrători de la CFR Marfă Galaţi.
Conducerea Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi crede că renunţarea la personal nu reprezintă calea pentru rentabilizarea celor două companii.
"Managementul defectuos a fost întotdeuna problema. S-au pierdut contracte importante la CFR Marfă Galaţi. Este vorba de contractul cu Arcelor Mittal şi cel cu COMPET, care au fost câştigate de companii private. În ultimul moment, s-a introdus o clauză pentru participarea la licitaţie, care a condus la eliminarea CFR Marfă", ne-a declarat preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi, Viorel Istrate.
Majoritatea provin din TESA
Toate restructurările de la CFR Marfă şi CFR Călători au vizat doar disponibilizări de personal, nu şi luarea unor măsuri menite să eficientizeze economic cele două companii.
"Hai să concediem. Asta a fost întotdeuna regula companiilor. Dacă mai dau mulţi oameni afară, nu o să mai aibă cu cine să lucreze. Mai grav, este că nu o să se mai poată plăti contribuţiile la bugetul de stat şi asigurările de sănătate", susţine liderul Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi.
43% dintre disponibilizaţii de la CFR Marfă şi un sfert de la CFR Călători reprezintă personal TESA.