Vânzările de autoturisme din segmentul premium şi-au temperat scăderea în primele două luni ale anului, dar importatorii rămân sceptici în privinţa unui reviriment important al pieţei, pe care îl văd posibil spre sfârşitul anului. La primele semne de scădere a pieţei totale de autovehicule, în toamna lui 2008, mulţi dealeri de automobile premium sperau că partea lor de piaţă va fi mai puţin afectată. Ei îşi bazau prognozele pe faptul
Vânzările de autoturisme din segmentul premium şi-au temperat scăderea în primele două luni ale anului, dar importatorii rămân sceptici în privinţa unui reviriment important al pieţei, pe care îl văd posibil spre sfârşitul anului.
La primele semne de scădere a pieţei totale de autovehicule, în toamna lui 2008, mulţi dealeri de automobile premium sperau că partea lor de piaţă va fi mai puţin afectată. Ei îşi bazau prognozele pe faptul că „oamenii cu bani vor avea, chiar şi în criză, suficiente fonduri pentru a îşi satisface capriciul de a conduce o maşină exclusivistă“. La numai un an după debutul crizei, optimismul s-a transformat în îngrijorare. „Anul trecut, când am anunţat intrarea Infiniti pe piaţa românească, eram mai optimist. La finalul lui 2009 am fost dezamăgit nu atât de evoluţia mărcii, cât mai ales de evoluţia pieţei auto, în general, şi a segmentului premium, în special“, a declarat pentru Capital Mircea Eremia, general manager Infiniti în România. Motivele acestei dezamăgiri devin mai mult decât clare dacă privim statistica înmatriculărilor de autoturisme premium realizată de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Astfel, în condiţiile unei scăderi cu 59% a înmatriculărilor totale de autoturisme în 2009 faţă de 2008, zona ocupată de mărcile premium, care include branduri precum BMW, Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Alfa Romeo, Porsche, Jaguar sau Infiniti, a în