Sase din cele 44 de marci auto comercializate pe piata locala au inregistrat cresteri cuprinse intre 270% si 7% in primele doua luni ale acestui an potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Intr-o situatie diametral opusa se regasesc marci precum Chrysler, Dodge, Alfa Romeo sau Lancia, ale caror vanzari s-au redus cu peste 75%, pana la 91%.
La nivelul primelor doua luni ale acestui an Ford este cel mai bine vanduta marca de import de pe piata locala, cu un volum total de peste 1.000 de autovehicule si o cota de aproape 12% din piata totala. Totodata, luna februarie este cea de-a treia luna consecutiva in care Ford se mentine pe primul loc in topul marcilor de import, depasind Volkswagen, Skoda si Renault. La nivelul primelor doua luni ale acestui an vanzarile de masini au inregistrat un declin de 55%, la aproape 7.250 de unitati, continuand declinul in acelasi ritm ca in 2009. Comparativ cu ianuarie -feburuarie din 2008, scaderea este de aproape 80%, in conditiile in care aproape 40 din cei 400 de dealeri
si-au inchis portile in 2009. "In prezent profitul dealerilor din piata auto locala a scazut la jumatate fata de primul trimestru al anului trecut, dar cel putin acum este stabil", a spus Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retail a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil. Productia Dacia a inregistrat in continuare un avans dublu fata de perioada similara a anului trecut in ianuarie-februarie, la peste 51.000 de unitati, dintre care aproape 95% exportat catre piete europene. In februarie Dacia a demarat productia SUV-ului Duster, din care s-au asamblat aproape 160 de unitati, iar jumatate au mers la export.
Pe piata franceza, inmatricularile Dacia au inregistrat o crestere de 300%, la peste 16.600 de masini in martie, cota de piata a bran