RECORD l Înmatriculările de autovehicule marca Dacia au crescut luna trecută de trei ori şi jumătate faţă de acelaşi interval din 2009
Cota de piaţă a Dacia în Spania a crescut de la 0,95% la 1,69% în primele trei luni ale acestui an, în condiţiile în care, numai luna trecută, înmatriculările de autovehicule produse de uzina de la Mioveni s-au majorat de trei ori şi jumătate. În martie, înmatriculările Dacia au crescut cu 247%, la 1.815 unităţi, în timp ce cota de piaţă s-a dublat la 1,58%, de la 0,75% în martie 2009, potrivit datelor asociaţiei spaniole a importatorilor de autovehicule, camioane, autobuze şi motociclete.
Dacia ocupă locul 17 în clasamentul mărcilor din Spania în funcţie de înmatriculările din primul trimestru şi poziţia a 18-a în martie. Creşterea din martie a Dacia este cea mai mare în rândul mărcilor cu vânzări de peste 1.000 de unităţi. Dintre toate cele 30 de mărci analizate, doar Suzuki a avut o evoluţie mai bună, respectiv o creştere de 295%, la 616 unităţi. La trei luni, Dacia a înregistrat cea mai bună performanţă după Suzuki, care a crescut cu 184,7%, la 1.267 de unităţi. În primul trimestru, înmatriculările Dacia în Peninsula Iberică au crescut de două ori şi jumătate comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 4.436 de unităţi. Avansul de 161,1% din ianuarie-martie a ajutat constructorul român să-şi majoreze cota de piaţă la 1,69%, de la 0,95% în perioada similară a anului trecut.
Piaţa spaniolă a avansat cu 44,7%, la 286.567 unităţi, în primul trimestru, şi cu 63,2%, la 124.756 unităţi, în martie, beneficiind de programul guvernamental de sprijinire a înnoirii parcului auto. Prima pentru casarea unei maşini vechi şi achiziţia uneia noi ajunge în Spania la 2.000 de euro. Programul ar urma să se încheie în iunie, însă asociaţiile din industria auto au cerut extinderea acestuia. Liderul pieţe