În timp ce la autostrada Vestului, dintre Arad şi Timişoara, lucrările se desfăşuară în ritm de melc, ungurii au ajuns deja în apropiere de graniţa română. Autostrada Szeged-Mako, de 24,9 km, este aproape terminată, urmând să fie predată pe data de 31 august 2010. În 2012, ungurii vor inaugura drumul rapid dintre Mako şi Nădlac, care măsuară 23 de kilometri.
Autostrada Szeged-Mako va fi inaugurată în luna august, iar drumul rapid care leagă autostrada maghiară de Nădlac este proiectat şi va fi gata în doi ani.
CLICK AICI PENTRU GALERIE FOTO CU AUTOSTRADA MAGHIARĂ
Criza nu i-a afectat
Vecinii maghiari nu au redus ritmul de lucru la investiţiile în infrastructura rutieră, deşi Ungaria este unul dintre statele UE cele mai afectate de recesiune. Autostrada M43 are 30 de kilometri şi leagă oraşele Szeged de Mako. Termenul limită de predare este 31 august 2010. Lucările la M43 au început în 2008. Autostrada are, patru benzi, câte două pe sens, plus banda de urgenţă. Drumul a plecat de la buza deja celebrei autostrăzi M5, care duce la Budapesta, legătura fiind realizată prin câteva poduri spectaculoase. Mai mult, în Szeged s-a construit şi un pod nou peste Tisa. Autostrada Szeged-Mako a costat 200 de milioane de euro. Aproape 70 la sută din investiţie se realizează prin finanţări venite de la Uniunea Europeană, restul de aproape 30 la sută sunt fonduri plătite de statul maghiar.
Peste doi ani sunt la graniţă
Planul maghiarilor de a ajunge cu autostrăzile până la graniţa cu România mai cuprinde şi tronsonul de 23 de kilometri dintre localitatea Mako şi Nădlac. Se lucrează din greu la ieşirea din Mako, termenul limită pentru predarea autostrăzii până la graniţă fiind sfârşitul anului 2012. Preşedinta judeţului Csongrad a cerut, anul trecut, Guvernului României să grăbească lucrările la autostrada Vestului. Chiar dacă ungurii