“Eu când vreau să opresc Bucureştiul, îl opresc!” poate fi deviza sindicalistului Ion Rădoi, care este şef peste tot ceea ce înseamnă angajat în transportul public.Ultima “achiziţie” a fostului deputat PSD este forţa de muncă a RATB, pe care a alăturat-o celei de la Metrorex şi din aviaţie. Astfel, noua uniune sindicală numără în jur de 40.000 de membri.
Dacă până acum greviştii de la Metrorex şi de la Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) au blocat pe rând Bucureştiul în ultimele şase luni, de luna aceasta o pot face “la pachet”. Coşmarul poate deveni realitate, pentru că liderul sindicaliştilor de la metrou, Ion Rădoi, a devenit şi liderul sindicaliştilor de la RATB.
Fostul deputat PSD, care îi reprezintă şi pe angajaţii din aviaţie, spune că jumătate dintre angajaţii RATB erau deja afiliaţi la sindicatul lui înainte de protestul spontan care a paralizat Capitala joia trecută. „Am extins federaţia sindicală. De la metrou şi aviaţie am trecut şi la celelalte mijloace de transport în comun“, a spus ieri, pentru “Adevărul”, Rădoi.
Legat de ultima grevă spontană declanşată de angajaţii RATB, sindicalistul a spus că putea să degenereze şi să dureze pe perioada sărbătorilor dacă nu s-ar fi implicat atât el, cât şi primarul Capitalei. „Dacă eu n-aş fi venit să le explic oamenilor ce să facă şi dacă primarul nu ar fi stat de vorbă cu oamenii, greva putea să dureze şi până acum“, a completat Rădoi.
“Alinaţa nu este normală”
Mircea Ionescu, unul dintre liderii sindicali de la RATB respinşi de către anagjaţii care s-au răsculat la 1 aprilie, spune că deocamdată Rădoi nu a fost ales şi că, în prezent, se fac liste cu oameni care aderă la un sindicat sau altul.
Dragoş Dincă, profesor universitar la SNSPA (Şcoala Naţională De Studii Politice şi Administraţie), spune că o astfel de alianţă nu este normală. „Nu mi se