Ziarele şi revistele de peste Ocean nu se predau: se reinventează pentru a-şi păstra cititorii. Publicaţiile au început să adopte metode inedite de a face publicitate şi modele neconvenţionale de interacţiune cu publicul.
Luna trecută, „New York Times" a început să difuzeze pe site-ul publicaţiei imagini din şedinţele de redacţie, pentru a arăta cum se „naşte" ziarul de fiecare zi. Jurnaliştii, îmbrăcaţi la cămaşă şi cravată, stau în jurul mesei din biroul de întâlniri, propun subiecte şi le comentează. Publicaţia americană a făcut acest pas pentru a-şi apropia cititorul, lăsându-l să privească în culisele „fabricii de conţinut".
Clubul Român de Presă se delimitează de practicile incorecte Acces Press
Cum bate Vîntu presa liberă
Adevărul Holding condamnă practicile de cenzură ale Acces Press şi cere ferm abandonarea acestora
Tehnologia a evoluat suficient, iar publisherii pot face acum aproape orice cu paginile revistelor. Creativitatea este limita. De la filmuleţe inserate în paginile publicaţiilor la noile coperte 3D, presa scrisă de peste hotare a început să facă primii paşi spre o nouă abordare. Revista „Esquire" USA a spart gheaţa în octombrie 2008, când a lansat o ediţie specială, cu ocazia aniversării a 75 de existenţă: un mic ecran, foarte subţire, aflat chiar pe prima pagină a revistei, care înglobează tehnologia supranumită „e-ink".
Această inovaţie a făcut parte dintr-o campanie de promovare a mărcii de automobile Ford. Aceeaşi revistă a atras atenţia anul trecut prin coperta 3D „Augmented Reality", ce conţinea un fel de cod de bare. Când revista era aşezată în dreptul unei camere web, era activat un mic program şi începea să ruleze un film cu vedeta copertei, Robert Downey Jr. Pe lângă interes, ediţia specială a revistei a stârnit şi un val de critici: o parte dintre abonaţi s-au arătat nemulţumiţi de faptul că revistel