Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri România SA este pregătită să acorde o „păsuire“ de 300 de zile firmei din Ungaria care reabilitează DN 66, în timp ce ungurii încă nu au găsit o societate către care să cesioneze contractul de 23 de milioane de euro.
Negocierile între stat şi firma Vegyepszer ZRT Budapesta, angajată să modernizeze Drumul European 79 (DN 66), pe tronsonul Rovinari - Bumbeşti Jiu, bat pasul pe loc. Lucrările nu au fost încă reluate, cu toate că vremea din ultimele săptămâni a permis acest lucru. Înainte de Paşte, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri România SA a solicitat ungurilor de la Vegyepszer ZRT Budapesta să realizeze câteva lucrări mici, astfel încât să fie eliminate de pe carosabil măcar gropile mai mari. După ce au scos câteva utilaje în stradă şi au turnat bitum în două-trei locuri, constructorii s-au „împotmolit“ din nou, aşa cum au făcut-o în ultimii doi ani. Oficial, societatea din Budapesta caută altă firmă de construcţii către care să cesioneze lucrările pe tronsonul Rovinari - Bumbeşti Jiu. În realitate însă, ungurii şi Compania Naţională de Autostrăzi se întrec în corespondenţă.
Îşi trimit scrisori
Ultima adresă transmisă de Vegyepszer ZRT Budapesta către Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi, menţionează faptul că ungurii nu au găsit încă o firmă de drumuri care să preia contractul. La începutul acestui an, maghiarii îşi manifestaseră dorinţa de a cesiona contractul, însă acum spun că nu găsesc o firmă care să le convină. De menţionat că, teoretic, lucrările de modernizare a DN 66 Rovinari - Bumbeşti Jiu trebuia finalizate pe 24 august 2009. În aproape doi ani, constructorul din Ungania nu a reuşit să ajungă cu lucrările decât la puţin peste 5%. „Am primit la începutul acestui an de la firma din Ungaria o adresă în care spuneau că vor să cesion