In termeni de profitabilitate, 2010 este mult mai greu pentru asiguratori, chiar daca vanzarile ar putea avansa cu cateva procente fata de anul trecut, a declarat Mesut Yetiskul, general manager al Credit Europe Asigurari intr-un interviu acordat Wall-Street.
Wall-Street: Cum a fost anul 2009 pentru Credit Europe Asigurari, dar pentru industria asigurarilor generale?
Mesut Yetiskul: La nivelul pietei romanesti de asigurari sunt doar cateva companii pentru care anul trecut a fost unul bun. Noi suntem insa o companie tanara, care face parte dintr-un grup financiar mare (Credit Europe Group n.red.), pentru noi este usor sa crestem, dar pentru societatile de asigurari mari 2009 a fost un an foarte dificil.
Este mai usor, pentru o companie la inceput de drum sa managerieze portofoliile mai mici, asa cum il avem noi. Ne-am folosit de acest avantaj pentru a ne atinge obiectivele in ceea ce priveste vanzarile si pentru a fi profitabili. Suntem cam a 14-a companie pe piata de asigurari generale si cea mai mare companie dintre cele tinere de pe piata locala.
Am incheiat 2009 cu afaceri de 42, 340 milioane de lei (9,99 milioane de euro), o crestere de 30,8% fata de 2008, cand am avut afaceri de 32,376 milioane de lei. Si profitul a crescut de 5 ori comparativ cu 2008 (659.699 lei), pana la 4,078 milioane de lei (aproape un milion de euro), insa asa cum spuneam este mai usor sa cresti repede, cand esti o companie tanara.
In 2009, cel mai mult am crescut pe segmentul auto, unde am avut o crestere a primelor brute subscrise de 157,5%, astfel ca de la subscrieri de 6,663 milioane de lei lei in 2008 am ajuns la prime de 17,154 milioane de lei in 2009.
Numarul total al politelor din portofoliu a crescut cu 55,26% anul trecut pana la 118.055 de la 76.035, in 2008. Numarul de polite noi subscrise anul trecut a crescut, de asemenea, cu 51,6%, p