Bunge Romania, liderul pietei locale a uleiurilor vegetale, a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 260 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de 2008.
"Cresterea volumelor de ulei imbuteliat vandut in 2009, determinata de o buna pozitionare si diversificare a produselor noastre la nivelul tuturor segmentelor: premium, mainstream si low-end, coroborata cu o crestere relativa a pietei in 2009 fata de 2008, a determinat ca Bunge sa capteze volume suplimentare", a declarat Cristian Ungureanu, directorul general si financiar al Bunge Romania.
Ungureanu mai spune insa ca si identificarea si exploatarea unor noi oportunitati de export au contribuit la majorarea cifrei de afaceri a companiei, care detine o cota de piata de peste 40% pe segmentul de ulei vegetal.
Ulei mai ieftin cu 30%
Filiala locala a producatorului american Bunge se numara printre putinele companii cu activitati in productia de ulei vegetal care au inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri, in conditiile in care pretul unui litru de ulei a scazut anul trecut cu aproximativ 30% in perioada decembrie 2008 - ianuarie 2010, de la 6,3-7 lei la 4,5-4,6 lei, potrivit Indexului realizat de ZF in marile lanturi de magazine din retail. In plus, marcile private de ulei de floarea-soarelui ale retailerilor prezenti pe plan local au luat un avans considerabil in ultimul an, pe fondul scaderii puterii de cumparare a populatiei.
Spre comparatie, Argus Constanta - unul dintre principalii competitori ai Bunge, a finalizat anul trecut cu o scadere de 35% a cifrei de afaceri, la 139,1 mil. lei (32,8 mil. euro), si pierderi de 5,5 mil. lei (1,3 mil. euro), dupa ce in 2008 a inregistrat un profit de peste 20 mil. lei.
"In conditiile economiei de astazi, deciziile nu sunt la indemana. Pentru 2010 ne dorim sa mentinem trendul de crestere de anul