Apple, care incearca sa creasca din nou interesul consumatorilor pentru computerele de forma unui tablet PC cu propriul sau echipament, iPad, sustine ca a vandut peste 300.000 de astfel de dispozitive in prima zi a weekendului de lansare, scrie Bloomberg.
Aceasta cifra cuprinde atat comenzile anticipate, cat si vanzarile in cadrul magazinelor Apple si livrarile la parteneri, potrivit unei declaratii a companiei. Utilizatorii au descarcat peste un milion de aplicatii pentru iPad de pe site-ul Apple si au cumparat peste 250.000 de carti in format electronic din magazinul online al companiei in prima zi in care gadgetul a fost disponibil in magazine.
Produsul, care castiga popularitate datorita iPhone-ului si iPod-ului, produse de referinta ale companiei Apple, este un hibrid intre un smartphone si un notebook. Apple pariaza pe designul dispozitivului, care este suficient de atragator pentru a-i convinge pe consumatori sa plateasca ceva mai mult decat pe un notebook low-cost, crede compania. Rivalii, precum cei de la Microsoft, nu au reusit sa atraga atentia consumatorilor cu echipamente de tip tablet, si astfel acestea au esuat pana acum in a ajunge in topul popularitatii.
"Acest dispozitiv va revolutiona piata", este de parere Steve Jobs, directorul executiv al Apple. "Utilizatorii iPad, in medie, au descarcat mai mult de trei aplicatii si o carte in format electronic la doar cateva ore dupa ce si-au despachetat noul iPad."
Actiunile Apple s-au apreciat cu 23 de centi, atingand un pret de 236,20 dolari per titlu. Titlurile companiei, al caror pret s-a dublat in ultimul an, au inchis sedinta de tranzactionare din 1 aprilie la o valoare record de 235,97 dolari per actiune in cadrul bursei Nasdaq Stock Market. Pietele bursiere din Statele Unite au fost inchise pe 2 aprilie din cauza unei sarbatori nationale, "Good Friday".
Este posibil ca va