Nemtii de la Daimler si francezii de la Renault-Nissan negociaza in aceste zile ultimele detalii ale unei aliante care ar putea aduce o oferta soc in industria auto: primul Mercedes anti-criza, relateaza surse din industria auto. Automobilul, de clasa mica si ceva mai ieftin, este menit sa contracareze ofertele rivalilor si ar putea marca intrarea Daimler pe piata low-cost.
Cine s-ar fi gandit, acum cativa ani, ca Mercedes, simbolul calitatii si luxului in industria germana, ar putea ajunge sa concureze cu Kia, Dacia sau Geely? Si cine si-ar fi inchipuit ca nemtii vor colabora cu francezii pentru constructia de automobile, avand in vedere superioritatea pe care germanii o clamau (din multe puncte de vedere, pe buna dreptate), in privinta calitatii si fiabilitatii modelelor ''made in Germany''.
Criza a spulberat insa toate clasamentele si perceptiile din piata auto. Renault a dat lovitura cu Loganul si anticipeaza un nou succes cu modelul Duster, cel mai ieftin SUV din lume, potrivit World Records Academy. Sud-coreenii de la Kia au invadat piata cu C'eed-ul, indienii de la Tata Motors au preluat Jaguar si l-au readus pe profit, iar chinezii de la Geely au cumparat Volvo de la Ford si pregatesc acum lansarea unui rival pentru Logan, cu tehnologie Volvo!
Pe de alta parte, marele Toyota, in trecut liderul de necontestat al calitatii din industria auto, a ajuns in situatia de a chema in service milioane de masini pentru defecte de fabricatie si sa plateasca, din aceasta cauza, cea mai mare amenda din istoria industriei auto, de 16,4 milioane de dolari.
Mercedes low cost?
Intr-o piata auto in care vanzarile au ajuns sa depinda, in mare parte, de programele de tip Rabla, marii jucatori cauta sa se reinventeze, iar posibila alianta Renault-Nissan-Daimler, ale carei detalii se negociaza in aceste zile, este vazuta de analisti