În Franţa a început marţi, 6 aprilie, o grevă la căile ferate, pe o durată nedeterminată. Este a treia grevă a feroviarilor francezi, de la începutul acestui an. Greva este organizată la iniţiativa a două dintre cele mai importante sindicate ale feroviarilor, aceştia din urmă fiind nemulţumiţi de îngheţarea salariilor şi de alte probleme ţinând de organizarea internă. Sindicatele reproşează în special conducerii că a suprimat din 2002 încoace circa 22 de mii de posturi.
În Franţa a început marţi, 6 aprilie, o grevă la căile ferate, pe o durată nedeterminată. Este a treia grevă a feroviarilor francezi, de la începutul acestui an.
Greva este organizată la iniţiativa a două dintre cele mai importante sindicate ale feroviarilor, aceştia din urmă fiind nemulţumiţi de îngheţarea salariilor şi de alte probleme ţinând de organizarea internă. Sindicatele reproşează în special conducerii că a suprimat din 2002 încoace circa 22 de mii de posturi.
De notat că week-end-ul pascal a fost perturbat de o grevă a salariaţilor de la Sea France, una dintre cele două companii care asigură traficul maritim între Franţa şi Marea Britanie.
Salariaţii de la Sea France se plâng că le-au scăzut salariile şi că direcţia prevede suprimarea a 482 de posturi, dintr-un număr de 1.580.
Dacă mai adăugăm şi perturbările de la sfârşitul săptămânii trecute ale traficului maritim spre Corsica, avem o imagine a unor nelinişti sociale în Franţa, care se exprimă într-un moment când multe dintre reformele lansate de Nicolas Sarkozy sunt puse în cauză.
Şeful statului francez riscă să fie confruntat cu mai multe situaţii explozive în perioada imediat următoare, spun specialiştii, mai ales că Opoziţia se simte întărită după recenta sa victorie la alegerile regionale.
Nicolas Sarkozy se duce marţi la o întâlnire cu agricultorii din departamentul Ile-de-France, care se cons