Pentru prima data de la preluarea de catre Renault, in 1999, Dacia va acorda dividende de 37 mil. euro actionarilor Cei mai importanti actionari ai Renault sunt statul francez si grupul Nissan Fiecare angajat a contribuit anul trecut cu 4.200 de euro la profit Costul salarial per angajat, inclusiv contributiile sociale, s-a ridicat la 865 de euro, in timp ce salariul mediu brut in uzina a fost de 490 de euro.
Producatorul Automobile Dacia a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 2,1 mld. euro (9 mld. lei), in crestere cu 18% in lei si 2,4% in euro, in timp ce profitul inregistrat de companie a inregistrat un regres, de la 60 de milioane de euro la 54,3 milioane de euro.
Raportat la numarul de angajati, Dacia a reusit in 2009 cresterea cifrei de afaceri, insa profitabilitatea s-a redus la 4.276 euro/angajat, egal cu pretul de achizitie al unui Logan cu echiparea de baza si cu doua prime de casare incluse. In 2007, an in care profitul Dacia a ajuns la recordul de 132 de milioane de euro, profitul per angajat era de 11.535 de euro, suma pentru care acum poate fi achizitionat un SUV Duster, in echipare de baza plus cateva dotari optionale. Anul trecut productia de automobile a ajuns la 23,3 unitati/angajat. Productia de automobile personale si vehicule utilitare s-a ridicat la 296.010 unitati, in timp ce numarul angajatilor a scazut la 12.968, din care doar 8.503 sunt implicati direct in procesul de productie. "In cursul anului 2009 a scazut numarul salariatilor cu 4,34%, scaderea reflectandu-se la categoria personal productie (direct si indirect)", au mentionat reprezentantii Dacia in raportul financiar.
Intrucat cheltuielile salariale s-au mentinut doi ani la rand aproximativ la aceeasi valoare, 132 de milioane de euro, profitul Automobile Dacia a fost diminuat in 2009 de reducerea marjei operationale si de achizitia diviziei