Ioana Movileanu caricaturizează persoanele pe care le vede în drum spre serviciu în mijloacele de transport în comun şi le brodează pe haine sau pe genţi.
Ioana şi-a dat seama din al doilea an de facultate că ceea ce vrea cu adevărat să facă nu are legătură cu facultatea de jurnalism şi filosofie pe care o urma, dar a decis să îşi finalizeze totuşi studiile. Domeniul care a atras-o cel mai mult este publicitatea, iar în prezent lucrează pe un post de copywriter la o agenţie multinaţională.
A început să îşi exploateze creativitea încă din anul III de facultate, când a început să pună pe hârtie „monştrii“ pe care îi întâlnea în drum spre serviciu, în mijloacele de transport în comun. „În RATB întâlneşti tot felul de personaje şi, ca să nu mi se pară lung drumul de acasă la muncă, am început să le studiez şi să le desenez“, explică tânăra.
A trecut de la stickere la haine
Fiind pasionată şi de street-art, la început Ioana îşi făcea desenele pe hârtie autocolantă, le decupa şi le lipea prin oraş. De aproximativ un an, i-a venit ideea să îşi pună caricaturile pe haine şi pe genţi ca să scoată şi un ban din pasiunea ei.
Şi-a făcut şi un blog unde îşi postează lucrările (grab-a-bag.tumblr.com). „Lucrez destul de mult la un desen şi atunci când îmi iese aşa cum vreau simt nevoia să îl folosesc. Cea mai bună metodă mi s-a părut să brodez desenele pe haine sau să le desenez cu marker permanent pe genţi“, explică Ioana. Preţurile hainelor şi accesoriilor pe care ea le înfrumuseţează variază, în funcţie de complexitatea şi mărimea desenelor, de la 30 de lei până la 150 de lei.
S-a descris printr-un desen
Primul desen mai complex l-a făcut în timp ce urma cursurile şcolii de publicitate ADC (Art Directors Club). Ea povesteşte că la unul dintre cursuri a primit o coală de hârtie şi i s-a cerut să se descrie. „Atun