Modelele compacte Mercedes vor conţine mult Renault, iar maşinile franceze şi Nissan vor beneficia de tehnologia germană. Reducerea costurilor de producţie obligă constructorii auto la utilizarea de piese şi platforme tehnice în comun pentru cât mai multe modele.
Constructorii auto Renault, Nissan şi Daimler au parafat o alianţă care le va permite să concureze mai eficient cu restul producătorilor pe segmentul de piaţă reprezentat de maşinile de mici dimensiuni şi consum redus de combustibil. De fapt este vorba de extinderea alianţei existente de 11 ani dintre Renault şi Nissan, la care se adaugă acum şi constructorul german, recunoscut în principal datorită brandului de lux Mercedes, dar şi a micilor maşini Smart.
Parteneriat strategic Dacia, Renault-Nissan şi Groupama Asigurări
VIDEO. Reclamã la Dacia Duster în Germania şi Franţa
Duster, locul I în deşert la Raliul Gazelelor, în faţa Mercedes
Crearea acestei alianţe survine pe fondul uneia dintre cele mai grave crize din industria auto la nivel global, care a condus la majorarea cererii pentru autoturisme cât mai economice. Preşedintele Daimler, Dieter Zetsche, a declarat că datorită concurenţei acerbe pe segmentul modelelor compacte, unde preţul dictează volumul vânzărilor, compania germană trebuie să-şi optimizeze costurile de producţie.
„Rabla" a propulsat Dacia în Europa
Programele de înnoire a parcurilor auto adoptate în mai multe state ale lumii şi volatilitatea preţului carburanţilor au contribuit la stimularea vânzărilor de autoturisme de mici dimensiuni, în detrimentul limuzinelor luxoase. Modelele compacte au marjele de profit mai reduse, iar producătorii utilizează piese, subansamble şi chiar platforme tehnice comune pentru a diminua cât mai mult posibil preţurile de vânzare. Renault şi Daimler estimează că alianţa lor va genera în următorii cinci ani economii de