Grupul francez Renault şi partenerul său japonez, grupul Nissan au bătut palma cu grupul german Daimler, în vederea formării unei alianţe a celor trei constructori de automobile. Obiectivul : colaborarea în vederea lansării unor noi modele de maşini, în special electrice, dar şi cooperarea în domeniul fabricării de noi motoare. Pentru a întări alianţa, Renault-Nissan şi Daimler vor face un schimb de acţiuni : grupul franco-japonez va prelua 3,1% din acţiunile grupului german şi viceversa.
Grupul francez Renault şi partenerul său japonez, grupul Nissan au bătut palma cu grupul german Daimler, în vederea formării unei alianţe a celor trei constructori de automobile. Obiectivul : colaborarea în vederea lansării unor noi modele de maşini, în special electrice, dar şi cooperarea în domeniul fabricării de noi motoare.
Pentru a întări alianţa, Renault-Nissan şi Daimler vor face un schimb de acţiuni : grupul franco-japonez va prelua 3,1% din acţiunile grupului german şi viceversa.
În plină criză pe piaţa automobilelor, ambiţiile alianţei sunt mari : cele două grupuri vor face economii importante şi vor deveni mai competitive, păstrându-şi în acelaşi timp identitatea.
În planurile alianţei intră dezvoltarea platformei pentru noua generaţie Twingo, pentru noul Smart for Two şi pentru un nou model Smart de patru locuri.
De asemenea, alianţa va lucra la lansarea unei noi generaţii de motoare. Presa priveşte însă cu reţinere logodna. Le Monde scrie astfel că dacă pe hârtie planurile sunt "seducătoare", există riscul "unui fiasco", pentru că "din 1998, Daimler s-a dovedit campionul alianţelor ratate".
Le Monde aminteşte astfel de "fuziunea secolului" Daimler-Chrysler, care s-a transformat repede în coşmar, dar şi de preluarea unor pachete importante de acţiuni de la Mitsubishi şi Hyundai, ambele abandonate.
De cealaltă parte, scrie Le Monde,