„Adevărul“ este singurul cotidian naţional ce a condus „taurul“ pe circuitul din Sevilla. Lambo Superleggera este un bolid pentru cunoscătorii care se bat cu secundele. Superleggera mizează pe scăderea greutăţii şi mai puţin pe mai multă putere. Fibra de carbon este viitorul pe care pariază micul producător din Santa Agata Bolognese.
Faţă de versiunea de stardă avem acelaşi motor V8 de 5,2 l cu „Iniezione Diretta Stratificatta". Presiunea de injecţie a benzinei este de peste 100 bar şi avem un supliment de 10 CP faţă de versiunea de pe coupe. Avem un cuplu impresionat de 540 Nm la 6500 rpm, o primă „sută" alergată în 3,4 secunde pentru ca a doua „sută" să apară după numai 10,2 secunde.
Viteza maximă a fost limitată la 325 km/h, considerată ca fiind suficientă nu doar pentru orice autostradă dar şi pentru cvasimajoritatea circuitelor de curse.
Cutie robotizată
Regăsim şi cutia robotizată „e-gear" în şase trepte cu padele la volan, o cutie inspirată direct din motorsport, extrem de rapidă, dincolo de reflexele celor mai mulţi şoferi. Ca opţiune gratuită, se poate merge şi pe cutie manuală dar vânzările ne arată că doar 3% din clienţii lui Superleggera o preferă! Mai mult, datele tehnice ne arată chiar şi un consum mai mic de combustibil la e-gear!
Cutia duce uriaşa putere a motorului la o tracţiune integrală care face automat o porţionare a tracţiunii 30/70 faţă/spate. Suplimentar pe puntea spate există şi un diferenţial LSD. Punctul forte al Superleggera este reducerea greutăţii. Maurizio Regiani, technical guru al Lamborghini, explică: „Creşterea performanţelor se face prin reducerea masei şi mai puţin prin performanţe mai mari ale motorului. Este calea noastră de dezvoltare".
Avem o reducere cu 70 de kilograme faţă de coupe ajungând la 1.340 de kilograme. Totuşi, are 20 de kilograme mai mult decât modelul precedent datorită f