- Comentariu - nr. 518 / 7 Aprilie, 2010 Niciodata, invatamantul romanesc nu a fost mai bulversat ca acum. Pe de-o parte, pentru ca Educatiei nu i s-a acordat fondurile cuvenite (si promise, de regula, in campaniile electorale), iar, pe de alta parte, intrucat de 20 de ani tot asistam la experimente nereusite, pe care titularii portofoliului Invatamantului (umbre palide ale unora ca Spiru Haret, Ilie Murgulescu, Athanase Joja etc., etc.) se incapataneaza sa le prezinte drept reforme. Este inadmisibil ca soarta milioanelor de elevi (viitorul Romaniei) sa fie la cheremul unor lideri care nu doresc decat voturi si care cred (din nepricepere, dar si din rea-vointa) ca la invatamant, ca si la fotbal si in agricultura, se pricepe toata lumea. Grava eroare! Ce se intampla in aceste zile, denota _ cum aprecia un analist politic _ ca Educatia este un "alt pariu pierdut la ruleta intereselor politice". Asa este, deoarece "alesii" privesc "cea mai buna solutie" in acest domeniu in functie de propriile interese. In paranteza fie spus, cei care azi (de fapt, in ultimii 20 de ani) au putere de decizie asupra acestui domeniu vital al tarii, nu-si dau propriii copii (odraslele, cum ar veni) la scolile (la care invata copiii milioanelor de romani), ci la scoli in strainatate, ori la cele "speciale" din Romania (gen Scoala Romano-Americana, Liceul Cervantes etc., etc.). De ce? Pentru ca "se scalda in bani" si nu au incredere in invatamantul pe care chiar ei l-au adus unde este acum, desi scoala romaneasca a fost, prin traditie, una dintre cele mai bune din Europa si nu numai. Argumente sunt cu nemiluita. Ne vom referi la ele altadata! Si acum, ca si in anii din urma, mai-marii politici se intrec in a-si da cu parerea si a emite solutii cand vine vorba de asumarea raspunderii pe legile Educatiei. Ca si cum toti ar fi, fara exceptie, experti in domeniu, si nu doar niste persoane (per