Conform unui studiu realizat recent, românii au o încredere destul de mare în institutiile cele mai importante cum ar fi Pompieri, Salvare sau Posta. Acestora li se adauga si Oficiul pentru Protectia Consumatorului.
87% din români se încred în Pompieri
În cazul pompierilor, 87% dintre respondenti declara ca au multa sau foarte multa încredere în aceasta institutie, în timp ce doar 5% dintre respondenti afirma ca au încredere scazuta în aceasta.
Mihai Chiorean, seful Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Mures spune ca acest procent a mai scazut fata de anii precedenti însa este multumit de faptul ca pompierii au fost fruntasi în fiecare an între institutiile supuse studiului. “În anii precedenti am avut si procente de 92-93% însa mereu am fost pe primul loc. Asta poate si din cauza faptului ca noi nu “atentam” la punga cetateanului cu amenzi si alte controale. Totusi meritam acest procent pentru ca depunem un efort destul de mare. Cred ca mediatizarea problemelor disciplinare cau a fost cea de la Botosani ne-au adus aceasta scadere de câteva procente”, a declarat Chiorean.
Profesionalismul si masinile, atuurile de la Salvare
Situatia este destul de asemanatoare si în cazul Serviciului de Salvare, în care oamenii se încred în proportie foarte mare: 81% dintre respondenti au fie multa, fie foarte multa încredere în Serviciul de Salvare. Seful acestui serviciu din judetul Mures, Ioan Ivanics, crede ca profesionalismul si noile masini care se ridica la standardele UE au ajutat la cresterea încrederii în serviciile Ambulantei fata de anii trecuti. “Institutia noastra este oricum a doua din tara certificata ISO în ceea ce priveste managamentul calitatii. 81% este un procent bun, mai bun chiar decât în anii trecuti. Factorii care au contribuit la aceasta crestere sunt schimbarea mentalitatii oamenilor, restructurarile de personal care s-a