Grupul CrisTim, detinut de Radu si Cristina Timis, una dintre cele mai mari afaceri de familie din industria bunurilor de larg consum, a finalizat primul trimestru al acestui an cu o crestere de 5% in volum si de 8% in valoare a vanzarilor de mezeluri fata de aceeasi perioada a anului 2009.
Anul trecut, divizia de mezeluri a CrisTim a raportat un rulaj de 86 mil. euro, in crestere cu 7% in lei, dar in scadere cu 6% in euro, potrivit calculelor ZF.
"Revenirea pietei inca nu se simte in piata de mezeluri, dar nu mai luam in calcul pentru anul acesta noi reduceri de costuri si disponibilizari. Din contra, de luna viitoare vom angaja 50 de persoane in departamentul de productie", a declarat Radu Timis, presedintele si actionarul producatorului de mezeluri CrisTim, mentionand insa ca va face angajari doar pe perioada determinata.
In aceeasi perioada a anului trecut, antreprenorul disponibilizase 5% din angajati, circa 100 de persoane, si se pregatea pentru un nou val de concedieri.
Omul de afaceri nu a vrut sa dezvaluie evolutia profitului companiei in primele trei luni ale acestui an, dar a mentionat ca rezultatele sunt mai bune ca anul trecut, cand divizia de mezeluri inregistra pierderi de circa un milion de euro.
Piata a scazut cu 7% in primul trimestru
Omul de afaceri estimeaza ca piata de mezeluri va continua sa scada anul acesta in medie cu 10%, dupa ce vanzarile s-au redus la nivel de piata cu 7% in primul trimestru al acestui an fata de rezultatele realizate in primele trei luni ale anului 2009, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei MEMRB, citate de Timis.
Proprietarul CrisTim sustine ca principala problema cu care se confrunta in prezent este concurenta, desi cota de piata a CrisTim a crescut in ultimul an. Producatorul detine in prezent o cota de piata de 16% in valoare si 14,8% in volum conform da