Gyorgy Abran, directorul comercial al operatorului low-cost Wizz Air, vorbeste, intr-un interviu acordat Wall-Street, despre problemele de imagine pe care le are compania in randul pasagerilor romani, starea aeroporturilor locale, dar si despre romanii care fac parte din echipa de management a companiei ungare.
Romania a reprezentat anul trecut a doua piata, dupa Polonia, pentru compania low-cost Wizz Air, atat din punctul de vedere al numarului de pasageri transportati, cat si al veniturilor. Astfel, operatorul low-cost a transportat pe piata locala 1,65 milioane pasageri, Romania furnizand 21,2% din totalul de 7,8 milioane pasageri care au calatorit in 2009 cu Wizz Air.
Wall-Street: Wizz Air mai este inca perceputa - de un segment de public - ca o companie care are mari probleme cu punctualitatea, calitatea aeronavelor sau cu personalul de bord. De ce credeti ca si-a format publicul roman o astfel de imagine despre Wizz Air si cum veti face sa imbunatatiti imaginea?
Gyorgy Abran (foto): Aceasta perceptie este rezultatul unor conjuncturi. In primul rand, inainte de Wizz Air, publicul roman nu a avut o experienta consistenta cu liniile aeriene care se autointitulau low-cost. Flota companiilor low-cost nu era compusa din aeronave noi, astfel ca serviciile nu ofereau incredere.
In al doilea rand, odata ce toata lumea a putut sa calatoreasca fara restrictii, numarul celor care au inceput sa foloseasca liniile aeriene (in principal liniile low -cost, dar si cele traditionale) a crescut exponential, transformand aviatia intr-un produs FMCG (bunuri de larg consum) si, in consecinta, intr-un subiect foarte discutat.
In plus, din cauza schimbarii atat de rapide nu a existat un timp pentru educarea oamenilor despre natura calatoriei cu avionul. Deci, sunt foarte multe perceptii gresite care sunt prezentate in mod eronat, ca fiind adevarate. Lu