Experţii în domeniu sunt de părere că nu avem încă o lege a lobby-ului, pentru că nu se doreşte acest lucru
Celor care desfăşoară astfel de activităţi le convine lipsa informaţiilor legate de clienţi, interese şi venituri
Lobby-ul e ca prostituţia. Este acolo, dar avem reţineri să-l legiferăm. În România, ca şi în alte ţări vecine, se face lobby fără a exista un cadru legal specific. Pilele, relaţiile şi cunoştinţele fostei epoci comuniste continuă să funcţioneze şi astăzi, iar legislaţia actuală este incapabilă să facă diferenţa între trafic de influenţă şi lobby. Nici după şase proiecte de lege depuse în Parlament, activitatea de lobby nu a fost reglementată la noi în ţară.
Aurelian Horja, expert lobby, coautor al cărţii "Reglementarea activităţii de lobby. În anticamera influenţei" este de părere că nu avem încă o lege a lobby-ului pentru că nu se doreşte acest lucru. "Putem pune acest lucru pe seama deficienţei clasei politice, însă la o analiză mai atentă observăm reacţii prompte de combatere a tentativelor de reglementare chiar din partea firmelor, organizaţiilor şi a persoanelor care desfăşoară activităţi de lobby în România", a declarat, pentru Curierul Naţional, Aurelian Horja.
Acesta ne-a explicat că lipsa unei legi a lobby-ului este exact ceea ce îşi doresc cei care desfăşoară activităţi de lobby în România, clienţii acestora, dar şi politicienii. "Este evident faptul că pentru aceştia este mai convenabilă absenţa informaţiilor legate de clienţi, interese, venituri şi cheltuieli, chiar dacă astfel se pun semne de întrebare cu privire la activitatea desfăşurată", a subliniat Horja.
Nereglementarea: convenabilă, pentru grupurile de interese
De aceeaşi părere este şi fostul deputat Petre Naidin, iniţiator a două din cele şase proiecte legislative, depuse la Parlament, pentru reglementarea activităţii de l