Pentru micii intreprinzatori inceputul de an 2010 nu vine cu sperante de revenire. Antreprenorii se asteapta la "o vara groaznica" in ceea ce priveste vanzarile.
Firmele mici si mijlocii au resimtit anul trecut cel mai puternic criza economica, fiind nevoite sa taie la sange cheltuielile si sa-si reinventeze businessul. Anul 2010 este un an al incertitudinii, in care vor continua ajustarea cheltuielilor, dupa un prim trimestru in care vanzarile au continuat sa scada comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"A fost un inceput de an mai prost decat anul trecut. Ianuarie-februarie a fost dezastru. Vanzarile au scazut cu 10-15% fata de perioada similara din 2009. In martie, vanzarile si-au mai revenit, insa situatia ar putea fi conjuncturala. 2010 este incert. De la o luna la alta este greu sa estimezi ce se va intampla", spune Rasvan Ciuculin, managing partner al firmei Baby Design importator si distribuitor de mobilier si accesorii pentru copii.
Antreprenorul, care a inceput afacerea in 2004, spune ca anul trecut a fost nevoit sa inchida trei din cele patru magazine pe care le detinea in Bucuresti, Cluj si Sibiu din cauza scaderii vanzarilor pe fondul crizei.
"Ne-am ajustat cheltuielile. Am ramas cu un singur magazin in Bucuresti. Am inchis locatiile pentru ca nu ne mai permiteam sa mai pierdem niciun leu, chiar daca nu era cu mult pe minus", mai spune Ciuculin.
In urma in chiderii celor trei magazine, firma a ramas cu cinci angajati din 12. In 2008, compania a inregistrat afaceri de peste 520.000 de euro, conform datelor de pe site-ul Ministerului de Finante.
"Anul trecut am avut o scadere a cifrei de afaceri de 20 - 25%. Pentru noi ar fi mai bine daca am ajunge la nivelul din 2009. Totusi ma astept ca vara asta sa fie groaznica din punct de vedere al vanzarilor", precizeaza managing partnerul Baby Design.
Tot mai putine