Marea barieră de corali este ameninţată de cel mai grav dezastru ecologic din istoria Australiei, după eşuarea unei nave în apropiere, informează ediţia online a ziarului The Guardian, citat de Mediafax.
O navă cu lungimea de 230 de metri a folosit un culoar mai scurt de navigaţie, într-o zonă protejată a Barierei de corali.
Vaporul era încărcat cu 975 de tone de petrol şi 65.000 de tone de cărbune şi se deplasa la viteză maximă într-o zonă considerată rezervaţie naturală.
A eşuat după ce a lovit un banc de nisip. Rezervorul navei s-a spart, iar pe mare s-a format o pată de combustibil lungă de aproximativ trei kilometri.
Autorităţile au izolat pata, dar operaţiunile de curăţare ar putea dura câteva săptămâni, iar mutarea navei va fi o operaţiune "foarte delicată", riscând să fie afectat reciful.
Premierul statului australian Queensland, Anna Bligh, a declarat că armatorul navei, Shenzhen Energy - o filială a companiei chineze Cosco - riscă o amendă de un milion de dolari australieni (700.000 de euro).
Marea barieră de corali este ameninţată de cel mai grav dezastru ecologic din istoria Australiei, după eşuarea unei nave în apropiere, informează ediţia online a ziarului The Guardian, citat de Mediafax.
O navă cu lungimea de 230 de metri a folosit un culoar mai scurt de navigaţie, într-o zonă protejată a Barierei de corali.
Vaporul era încărcat cu 975 de tone de petrol şi 65.000 de tone de cărbune şi se deplasa la viteză maximă într-o zonă considerată rezervaţie naturală.
A eşuat după ce a lovit un banc de nisip. Rezervorul navei s-a spart, iar pe mare s-a format o pată de combustibil lungă de aproximativ trei kilometri.
Autorităţile au izolat pata, dar operaţiunile de curăţare ar putea dura câteva săptămâni, iar mutarea navei va fi o operaţiune "foarte delicată", riscând să fie afectat reciful.
Premierul sta