Romastru Trading, companie de distributie si marketing farmaceutic, intra pe piata de medicamente generice cu branduri proprii, prin lansarea a 45 de produse in mai multe arii terapeutice in 2010 si 2011.
"Este vorba de licensing. Romastru a cumparat licentele acestor produse in Romania si Bulgaria deocamdata. Este un proces facut de o divizie speciala care se ocupa de identificarea pietelor cu potential, contractarea licentelor cu diversi producatori, inregistrarea produselor, inregistrarea denumirii si obtinerea autorizatiei de marketing", a spus Cristian Bota, directorul general al companiei.
Romastru lucreaza cu companii din Europa si India, care produc aceste medicamente sub brandul Romastru. Bota nu a oferit informatii despre costurile aferente achizitionarii acestor licente.
Bota mai spune ca dupa aceste etape de inregistrare, produsele intra in circuitul de promovare la medic, primele lansari avand loc anul acesta, urmand insa sa se deruleze si in viitor.
In decembrie 2009, Romastru s-a aflat pe locul 13 in topul celor mai importanti jucatori din distributia de medicamente, in urcare de pe locul 23 la inceputul anului 2008, conform informatiilor prezentate. Compania distribuie in principal produsele pe care le are in promovare.
Finantarea exista In primul trimestru al acestui an, Romastru a inregistrat vanzari de aproximativ 52 mil. lei (14,4 mil. euro), in crestere cu 26% comparativ cu acelasi interval din 2009.
"Romastru are o mare capacitate de finantare neutilizata, capacitate care ne va permite sa mentinem un ritm de crestere rapid si sa ne atingem tinta de 400 de milioane de lei in 2012. Asteptam deciziile legislative legate de noile termene de plata, actualizarea preturilor si a nivelului de compensare din sistem si vom decide ulterior asupra ritmului de dezvoltare", a mai spus Bota.
Anul trecut, compania a avut