Sancţiunile vizează aşa-zisa nerespectare a timpului de odihnă
Ofiţerii de control din anumite state cer, pe lângă înregistrarea făcută de tahograf, şi certificatul european completat de firmă
CE: În afara înregistrărilor făcute de tahograf pe cardul şoferului nu mai este nevoie de niciun alt document care să ateste că şoferul s-a odihnit
Amenzile privind aşa-zisa nerespectare a timpului de odihnă de către transportatorii români care derulează activităţi la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene sunt de 2.001 euro, au declarat pentru Curierul Naţional reprezentanţi ai Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), precizând că verificările efectuate de ofiţerii de control sunt abuzive şi nu respectă legislaţia UE din domeniu.
"Am trimis deja Comisiei Europene o sesizare privind abuzurile săvârşite de autorităţile de control din statele membre ale UE, iar ei ne-au dat dreptate, confirmându-ne că, în afara înregistrărilor făcute de tahograf pe cardul şoferului, nu mai este nevoie de niciun alt document care să ateste că şoferul s-a odihnit", ne-au declarat reprezentanţii UNTRR.
Ei au exemplificat un ultim caz, înregistrat în Franţa, unde şoferul a fost amendat cu 2.001 euro pentru că autorităţile de control i-au cerut, pe lângă înregistrarea făcută pe card, să prezinte şi certificatul emis de firma unde acesta este angajat. "După ce s-a odihnit timp de trei zile în aşteptarea unei noi comenzi de transport, şoferul român a fost oprit şi i s-a cerut să prezinte cardul şi certificatul, susţinând că ei n-au de unde să ştie dacă, în acest timp, nu cumva conducătorul auto nu a folosit o altă maşină. Aşa că a fost amendat cu 2.001 euro. Şi nu este singurul caz. În ultimul timp, s-au aplicat mai multe astfel de amenzi la nivelul ţărilor membre ale UE, deşi decizia CE din 14 decembrie 2009 spune clar că, în afara în