Cu doi ani în urmă, a ancorat în Portul Turistic Mangalia fără să ştie că la numai câteva sute de metri distanţă de această zonă îşi va găsi sfârşitul. Una dintre cele mai frumoase corăbii construite în întregime din lemn, „Grethe Witting" are aproape 100 de ani, fiind finalizată şi inaugurată în 1914, de către Colby Brothers, Lowestoft, Marea Britanie. Acum, zace pe fundul mării, la doi paşi de Şantierul Naval Daewoo Mangalia.
Alături de corabia care a încântat sute de turişti din Mangalia se mai află, în aceeaşi zonă, epava „Pelican", navă avariată de ani de zile şi care, în cele din urmă, s-a dus la fund. „Grethe Witting" are o istorie destul de zbuciumată, la fel ca şi sfârşitul său. Face parte dintr-un „şir" de 1.000 de nave asemănătoare, construite în întregime din lemn, care au fost executate între 1874 şi 1920 la Lowestoft, Marea Britanie. Dintre acestea numai „Grethe Witting" şi o altă navă au supravieţuit. „Grethe" a avut, după 1946, o serie de proprietari, din Norvegia, Danemarca şi din Germania.
În 2008, la Mangalia, „Grethe Witting" a ajuns sub pavilion german, după ce navigase 45 de zile prin Golful Biscaya, prin Strâmtoarea Gibraltar, prin Mediterana şi prin Strâmtoarea Bosfor, către Marea Neagră.
În toamna aceluiaşi an, „Grethe Witting" se scufundă la câteva sute de metri distanţă de Şantierul Naval Daewoo Mangalia, într-o zonă amenajată pentru primirea vaselor de mare tonaj.
La 7 metri sub ape
Se pare că, în momentul în care s-a scufundat, „Grethe Witting" se afla într-un proces între fostul proprietar şi cel actual, care ar fi câştigat vasul în instanţa românească, pentru acoperirea unor datorii. Nava este la cel de-al treilea astfel de incident: aceasta s-a mai scufundat în anii '30 şi în anii '70. În 2008, vasul a fost la un pas să se ducă la fund în apele bulgăreşti, pasagerii fiind salvaţi în ultimul moment. P