Fluidizarea traficului ramane principala preocupare a Primariei generale si in 2010, cei mai multi bani din bugetul de investitii al Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), aprobat recent de consilieri, indreptandu-se catre Pasajul Basarab.
Acest proiect, care ar fi trebuit finalizat in martie 2010, va primi 215 milioane lei (40 mil. euro), din bugetul CGMB, urmand ca in 2011 sa fie alocate alte 139 mil. lei, care vor acoperi lucrarile derulate in lunile octombrie-noiembrie 2010.
"Lucrarile la pasajul Basarab vor fi finalizate in luna noiembrie, cand urmeaza sa fie primita si ultima factura de la constructori, care va fi platita in termen de 60-90 de zile. Din aceasta cauza, apare o suma alocata si in 2011, insa lucrarile vor fi terminate anul acesta. La 15 septembrie vor fi incheiate si lucrarile la nivelul solului, in zonele in care cirulatia este blocata sau deviata", sustine Madalin Dumitru, directorul Directiei de Infrastructura din Capitala. El afirma ca incepand din octombrie vor fi facute incercari la podul hobanat (pe cabluri) peste calea ferata. "Sunt 62 de hobane, care vor fi supuse fiecare la trei incercari in fiecare zi".
Pe langa pasajul Basarab, anul acesta primaria va finaliza modernizarea strazii Tunari, supralargirea strazii Nitu Vasile, a strazii Constantin Brancoveanu si strapungerea 1 Mai-Drumul Sarii.
Au cheltuit doar 63% din buget in 2009
Pentru lucrarile la strapungerea Buzesti - Berzei sunt alocate 90 de milioane lei (22 de milioane de euro), pentru supralargirea Pipera si penetratia bulevardul Timisoara, cate 60 de milioane de lei (15 mil. euro) si pentru reabilitarea strazii Tunari, peste 10 milioane de euro. Totalul investitiilor CGMB din 2010 este de 717 milioane de lei (180 milioane de euro), sub bugetul de anul trecut, cand s-au alocat 874 milioane lei (peste 200 de milioane de lei) pentru inv