Aradul este un oraş doldora de comori nebănuite. Uneori, acestea au fost uitate sau accesul oamenilor simpli la ele a fost restricţionat. În ultima perioadă însă, arădenii au pornit bătălia pentru recâştigarea oraşului. Iar această bătălie seamănă cu bătălia de la Plevna, din 1877, adică din anul naşterii ziarului nostru, „România Liberă". La Plevna, soldaţii români au câştigat cu sângele lor dreptul la independenţă. Au cucerit fortificaţie cu fortificaţie, redută cu redută. La fel fac acum şi arădenii. Locuitorii oraşului au reuşit să recâştige pentru ei şi pentru turişti vechea cetate, apărată de râul Mureş. Apoi, au început bătălia pentru salvarea uneia dintre cele mai vechi fabrici de automobile din Europa de Est, fabri¬ca Marta, care, din anul 1905, lucra cu concernul german Daimler, cel care produce celebrele automobile Mercedes. În ultimii 20 de ani, fabrica a fost lăsată în paragină. Acum, ea ar urma să devină centru cultural. Modelul a fost deja brevetat în Sibiu, unde există un foarte frumos muzeu al industriilor. Cred că nu ar strica dacă aceste modele ar fi urmate şi de alte oraşe, inclusiv de Turda ori de Cluj-Napoca. Nu de alta, dar istoria economiei locale face parte din identitatea acestor comunităţi. Aradul este un oraş doldora de comori nebănuite. Uneori, acestea au fost uitate sau accesul oamenilor simpli la ele a fost restricţionat. În ultima perioadă însă, arădenii au pornit bătălia pentru recâştigarea oraşului. Iar această bătălie seamănă cu bătălia de la Plevna, din 1877, adică din anul naşterii ziarului nostru, „România Liberă". La Plevna, soldaţii români au câştigat cu sângele lor dreptul la independenţă. Au cucerit fortificaţie cu fortificaţie, redută cu redută. La fel fac acum şi arădenii. Locuitorii oraşului au reuşit să recâştige pentru ei şi pentru turişti vechea cetate, apărată de râul Mureş. Apoi, au început bătălia pentru salvarea une