Luarea pe nimic a fostelor magazine universale sau alimentare din centrul marilor oraşe şi transformarea lor în mall-uri sau în magazine de lux au adus milioane de euro întreprinzătorilor care au mirosit potenţialul acestei afaceri. Familia Adamescu, Iulian Dascălu, Puiu Popoviciu şi Andrei Siminel sunt doar câţiva dintre cei care au mirosit potenţialul acestei afaceri.
Familia Adamescu deţine magazinul Unirea din centrul Capitalei şi un mall nou construit în Braşov, ambele administrate de firma Unirea Shopping Center. Are afaceri estimate la 1,2 miliarde de euro, potrivit Top 300 Capital, şi de 300 de milioane de euro potrivit Forbes România. Firmele de construcţii Megaconstruct şi Baumeister, hotelul Rex din Mamaia, compania Astra asigurări şi ziarul România liberă sunt cele mai importante afaceri ale familiei Adamescu.
Dar stâlpul imperiului financiar este Unirea Shopping Center, fostul magazin Unirea din centrul Capitalei. Acesta a fost achiziţionat la sfârşitul anului 1999 şi aduce anual patronilor un profit cuprins între 1,5 şi 2 milioane de euro. De exemplu, în 2008, compania a avut o cifră de afaceri de 22,5 milioane de euro şi un profit net de aproape 2,2 milioane de euro, conform ultimului bilanţ depus şi publicat pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Adamescu a modernizat magazinul şi a investit în el peste 100 de milioane de euro pentru a-i dubla suprafaţa şi pentru a-l transforma într-un centru comercial modern, care să poată concura cu cele mai noi mall-uri din capitală. La ajutat şi locaţia, aproape de punctul zero al Capitalei.
REINVENTAREA BRANDULUI ROMARTA
Vă mai amintiţi de Romarta, brandul de lux al comerţului comunist? Dar de magazine universale din marile oraşe? Treptat, treptat o parte din acestea a fost achiziţionată de fondul de investiţii Broadhurst şi aparţine companiei americane New C