Ziarul Financiar a luat "la picior" opt malluri din Bucuresti pentru a observa care este situatia din teren pe piata centrelor comerciale. Concluziile? n Bucuresti Mall (Vitan) are cele mai putine spatii goale n Grand Arena se afla la polul opus n Cele mai recente proiecte, Sun Plaza si Cotroceni Park, nu si-au umplut inca toate spatiile n Sudul sufera mai mult decat vestul si nordul orasului.
Retailerii mai vechi de pe piata povesteau recent cum in urma cu cativa ani se inscriau pe liste de asteptare pentru a prinde un spatiu in primele centre comerciale din oras. O plimbare prin cele opt malluri (considerate clasice, fara parcuri de retail sau alte formate gen outlet) din Bucuresti te poate convinge ca acele vremuri s-au dus. O analiza a ZF arata ca in aceste proiecte sunt aproximativ 170 de spatii dosponibile, cel putin sapte in fiecare proiect analizat. Mai mici, mai mari, la parter sau la etajele superioare, pentru magazine de imbracaminte sau cafenele si restaurante, comerciantii care vor sa mearga acum "impotriva curentului" au spatii pe alese, iar chiriile au fost ajustate substantial in majoritatea proiectelor.
Daca in mallurile din sudul orasului (Liberty Center, City Mall si Grand Arena) situatia este destul de complicata, proprietarii mallurilor din celelalte zone ale Capitalei spun ca situatia nu este atat de dificila.
Reprezentantii Sun Plaza spun ca "peste 97% din suprafata inchiriabila este ocupata de rataileri". O serie de branduri nu au terminat amenajarea spatiilor la mai bine de o luna de la inaugurarea mallului. In aceasta situatie sunt Debenhams (se deschide sambata), Aldo (se deschide la inceputul lunii mai), brandurile Mango, Desigual si Karen Millen ale grupului Solmar, dar si cinematograful Cinema City sau pasajul catre statia de metrou Piata Sudului. In plus, alte 18 spatii nu sunt ocupate de chiriasi, potrivit ca