Va intrebati ce mai cautati prin Romania? Daca vedeti cel mai recent film al lui Sergiu Nicolaescu, incepeti sa va faceti bagajele. Nu pentru ca e o "radiografie acida a societatii romanesti contemporane", ci pentru ca e vulgar si imund ca societatea in care traim. Acest film finantat nu doar de CNC, dar si de TVR!, e o chintesenta a celor mai proaste clisee din filmele romanesti postdecembriste, dar mai ales din realitate. Cineast mereu pe valul regimurilor politice, Sergiu Nicolaescu da cu tifla tuturor - colegilor politicieni, cinefililor, "tinerilor regizori", inclusiv celor care au facut revolutia. Un mare si triumfator "Hai, sictir!"
De vreo trei filme incoace, Sergiu Nicolaescu e tot mai autoreflexiv, citandu-si vechile succese cinematografice ori emitand profesiuni de credinta mai mult sau mai putin testamentare. Daca "Orient Express" era liric si comic prin monologurile cu pretentii metafizice la care ne supunea, iar "Supravietuitorul" un palid avatar al filmelor de actiune de altadata (vremurile se schimba, iar oamenii nu tin pasul intotdeauna), "Poker" e cel mai vulgar film realizat de cel mai popular cineast roman. Vulgar in toate sensurile cuvantului.
Realizat dupa scenariul lui Adrian Lustig, autorul piesei de teatru cu acelasi nume - un mare succes de casa al Teatrului de Comedie unde fusese montat de Alexandru Tocilescu -, "Poker"-ul lui Sergiu Nicolaescu are falsa acuitate politica din filmele lui Serban Marinescu, dar si ornamentele de nuditate feminina si obsesiile sexuale din filmele lui Mircea Muresan. Are, in plus, si influente vadite din tot mai grosolanele programe de comedie de la posturile TV.
Promovat ca o comedie - a doua din creatia nicolaesciana -, "Poker" nu are vreo legatura cu prima, "Nea Marin miliardar". Vremurile s-au schimbat, cineastul a imbatranit, iar acum vrea sa demonstreze ca poate aduce publ