La doar câteva luni de la inaugurarea unui tronson din centura Timişoarei, făcută cu mare tam-tam de premierul Emil Boc şi ministrul transporturilor Radu Berceanu, drumul a început să arate ca după război. Gropile sunt la tot pasul, marcaje au fost trasate doar în locurile unde au poposit oficialii la inaugurare, iar balustradele de protecţie lipsesc cu desăvârşire.
Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara susţin că până la recepţia finală mai este cale lungă. "S-a făcut punerea în funcţiune ca să decongestionăm traficul din Timişoara. Recepţia va avea loc după terminarea lucrărilor, în vară. Recepţia finală se va face, însă, după doi ani, timp în care drumul se află în garanţie", a spus Horaţiu Simion, director tehnic DRDP.
Construită şi inaugurată în grabă, centura Timişoarei este cât se poate de prost semnalizată. Pe mai mulţi kilometri marcajul nu mai este vizibil, ceea ce este pentru şoferi o adevarata povară.
Povestea continuă
Primele lucrări la centura de ocolire a Timişoarei au început în 2002 şi ar fi trebuit finalizate în 2004. În decembrie 2006, Radu Berceanu, a reziliat contractele cu fostul constructor. Acesta a executat în patru ani doar circa 40 la sută din lucrările necesare şi a blocat atragerea finanţării de la Banca Japoneză. Costurile pentru centura de ocolire sunt de circa 15 milioane de euro.
Societatea Efklidis, din Grecia, cea care a contractat lucrările, a obţinut prelungirea termenului din iulie 2005 până în iulie 2006, perioadă în care a a progresat în execuţie cu doi la sută. Constructorul nu a plătit penalizări pentru întârzieri. Contractul cu firma greacă a fost reziliat în 2006 şi s-a organizat o nouă licitaţie pentru executarea lucrării, noul constructor devenind Romstrade, care are la dispoziţie 20 de luni pentru asfaltarea celor 12,6 k