Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj au desfăşurat, timp de trei săptămâni, întâlniri cu părinţii, profesorii, managerii unităţilor de învăţământ, dar şi cu reprezentanţi ai comunităţilor locale pe tema proiectului Legii Educaţiei Naţionale. Toate propunerile au fost centralizate şi au fost trimise ieri Ministerului Educaţiei.
Conform proiectului, directorii îşi vor putea alege profesorii de la catedră prin concurs, organizat în şcolile care au personalitate juridică (cu peste 300 de elevi), profesorii vor fi evaluaţi anual de directori şi, în funcţie de rezultate, li se vor prelungi sau nu contractele la catedră, iar salarizarea se va face în funcţie de performanţă. Definitivatul va lua locul titularizării, va fi un examen naţional, organizat de Ministerul Educaţiei, şi nu va mai putea fi susţinut oricând, ca acum. Cadrele didactice vor fi obligate să se pregătească permanent, după cinci ani de la obţinerea definitivatului ele trebuind să aibă cel puţin 90 de credite acumulate în urma cursurilor de perfecţionare. Din propunerile părinţilor, dar şi ale cadrelor didactice din Dolj reiese că aceştia se opun categoric desfiinţării examenului de titularizare, măsură care „ar lăsa cadrele didactice la mâna directorilor de şcoală“. Părerile sunt însă împărţite când vine vorba de trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, în condiţiile în care cei mai mulţi spun că nu există baza materială şi nici necesarul de profesori. „Nu am avut o opinie unitară. Au fost părinţi care sunt de acord cu trecerea clasei a IX-a la liceu, dar şi alţii care s-au opus categoric acestei propuneri. Toţi au admis însă că este necesară o reformă în învăţământul românesc“, a spus Alexandru Gâdăr, inspector general adjunct la ISJ Dolj.
Părinţii susţin simplificarea materiei
Proiectul întocmit de Ministerul Educaţiei prevede amenzi cuprinse între 5