Demarat in Franta, la centrul de proiectare din Paris, in 2006, la doi ani de la lansarea lui Logan, proiectul Duster este pariul anului 2010 pentru Renault si pentru Dacia la nivel mondial, reprezentand conceptul care imbina pentru prima data tehnologii din segmentul superior de pret, cum este sistemul de tractiune integrala, cu o platforma low-cost - cea a Logan. Philippe Prevel, seful Renault Technologie Roumanie - centrul de inginerie detinut de Renault - spune ca aproape 50% din proiectul Duster a fost realizat in Romania de catre ingineri romani.
Inginer de profesie, Philippe Prevel, 49 de ani, a venit in Romania in august 2006 cand a preluat functia de director general al RTR, in care lucreaza in prezent peste 2.200 de ingineri, la care se vor adauga inca 300 pentru noul centru de teste.
"In Targoviste am organizat in urma cu cateva zile un forum de recrutare. Am avut 1.200 de candidati si suntem in curs de a-i angaja pe cei 300 de ingineri pentru centrul de la Titu", spune Prevel, care adauga ca in fiecare an investitiile in training ajung la un milion de euro.
Francezul care lucreaza din 1986 in grupul Renault subliniaza faptul ca desi SUV-ul Duster, cel mai nou pariu al Dacia, preia elemente atat de la Nissan, cat si de la Renault si Dacia, nu s-au intalnit probleme de-a lungul dezvoltarii celui mai nou model al Dacia.
"A fost o singura problema pe care a trebuit sa o gestionam: criza financiara, deoarece multi dintre furnizorii de componente la nivel mondial sunt intr-o situatie economica dificila, asadar am avut intarzieri din partea acestora. Dar la nivel tehnic nu am avut niciun element care sa duca la intarzierea proiectului". Au fost ingineri in cadrul RTR care au proiectat elemente legate de motoare, cutii de viteze, oameni care au lucrat la caroserii, interior, suspensie, frane, la toate componentele masinii s-a lucra