La Centrul de Introspectie Vizuală (CIV), Str. Biserica Enei nr. 16 (Bucuresti), este deschisă pînă la 30 aprilie expoziţia Dan Perjovschi S.A.*, un prim capitol dintr-o serie de expoziţii concept care au ca subiect de investigaţie condiţia prezentă a scenei de artă vizuală din România. Miza proiectului 1990-2010 este de a re-examina parcursul scenei româneşti în ultimii 20 de ani, prin expoziţii realizate cu artişti din generaţii şi orientări diferite. De la istoria oficială (niciodată scrisă) la contra-istorii, întotdeauna în dialectica discontinuitate - continuitate, proiectul Centrului de Introspecţie Vizuală urmăreşte să extindă dezbaterea critică spre noi posibilităţi de poziţionare, politico-estetice. În acest context alegerea lui Dan Perjovschi era inevitabilă: este cel mai cunoscut artist vizual român al ultimilor 20 de ani. Pe durata lunii aprilie, spaţiul CIV este transformat de Dan Perjovschi "într-o tablă şcolară în care desenele în cretă reflectă un proces de transcriere a unor date, de expunere a unor teorii, punînd la dispoziţia publicului o radiografie a dinamicii scenei de artă din România."
Cu ocazia expoziţiei a fost publicat un supliment în revista 22 - un dialog între Dan Perjovschi şi curatoarea Alina Şerban. Discuţia e intensă şi cu siguranţă va pune pe jar mediul artistic.
Dan Perjovschi: "Scena de artă românească a sărit din comunism direct în ortodoxie şi după aia în club(bing). Altă dată discutam despre libertate, acum discutăm despre bani. Dar cum-necum am trecut de la simeza la instalaţia care foloseşte spaţiul cu tot cu simeză.[...]
Pe de altă parte nu s-a schimbat nimic. Ca şi acum 15 ani, zona experimentală şi de cercetare a artei contiună să fie dependentă de banii şi structurile occidentale (proiectul meu e finanţat de Henkel, nu?) [...]
Din fericire scena s-a extins şi cuprinde acum artişti străini ca