Numărul tranzacţiilor electronice pe segmentul de turism a crescut în primele trei luni cu 270%
ANAT: Sunt mulţi care caută pachete turistice online, însă puţini le şi cumpără
În 2009, numărul românilor care îşi plătesc vacanţa prin intermediul internetului a crescut mult faţă de anul precedent, dar totuşi nu putem vorbi de un număr mare de plăţi efectuate prin această modalitate deoarece oamenii sunt încă rezervaţi preferând doar să se informeze. "Românii preferă din ce în ce mai mult mediul online şi în multe cazuri ei folosesc site-urile agenţiilor de turism pentru informare şi contactare, dar puţini dintre ei plătesc pachetele turistice prin card prin intermediul internetului. Însă am observat că numărul celor care plătesc prin internet a crescut anul trecut, astfel din 10-15% turişti care şi-au căutat pachete turistice, doar 2-3% au şi efectuat plata prin cartea de credit. Iar anul acesta ne aşteptăm ca acest număr să crească la un procent de 4-5%", a declarat, pentru Curierul Naţional, Traian Bădulescu, reprezentant Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România.
Gecad ePayment, cel mai mare procesator de plăţi electronice, este de părere că preţul pachetelor turistice, în online şi offline, rămâne în totalitate la latitudinea agenţiilor de turism. "În schimb, beneficiile celor care fac achiziţii online, în termeni de comoditate şi rapiditate, sunt evidente: un turist îşi poate cumpăra pachetul de vacanţă de acasă, din faţa calculatorului personal, evitând traficul şi aglomeraţia. Practic, el se adresează unui birou virtual, unde găşeste toate informaţiile de care are nevoie, unde dispune de filtre de selecţie (interval de timp/durata sejurului/preţ maxim/locaţie etc.), astfel încât să facă cea mai bună alegere pentru el", a declarat, pentru Curierul Naţional, Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment.
Potrivit celui mai recent rapo