Segmentul de retail IT, electronice si electrocasnice va stagna anul acesta sau, in cel mai fericit scenariu, va creste cu ponderi mici, sunt de parere oficialii Domo si Flamingo. Pe de alta parte, reprezentantii celui mai mare retailer online din Romania, eMag.ro, se arata optimisti dupa ce pe primul trimestru au inregistrat o crestere a vanzarilor cu 80% de la an la an, pana la 19 mil. euro.
"Criza se mai simte la romani, fapt constatat mai ales in primele 2 luni ale anului. Martie, datorita Pastelui care a cazut destul de devreme, a fost mult mai vioi in retail, dar o adevarata concluzie, daca acestea este un semn de revigorare sau pura conjunctura, vom putea trage numai dupa luna aprilie", spune pentru DailyBusiness.ro Lorand Szarvadi, CEO Domo.
Acesta a subliniat ca, spre deosebire de concurentii directi, "Domo are categoric un culoar mai favorabil de evolutie. Consider ca in aceasta perioada avem un control foarte bun asupra businessului nostru, si putem aplica, oricand ar fi nevoie, eventuale reglaje fine".
Domo a inregistrat in primul trimestru al anului o crestere de 12% a veniturilor, subliniind ca daca trendul se va pastra, compania ar urma sa genereze in 2010 afaceri de 205 mil. euro, in crestere cu peste 20% fata de 2009. "Este un obiectiv ambitios", spune directorul executiv al companiei de retail. In 2009 compania a vandut de 170 mil. euro, sub pragul necesar pentru a asigura atingerea punctului de break-even, in conditiile unei luni decembrie sub asteptari.
Seful Domo tempereaza tonul si subliniaza ca totusi "nu este cazul sa tragem concluzii euforice. E bine de stiut ca vanzarile din primul trimestru 2010 se situeaza cu 6% sub vanzarile din aceeasi perioada a lui 2008, ultimul an 'antecriza'".
Pe intreg anul 2010, oficialul Domo estimeaza ca piata va stagna, sau, "in varianta cea mai optimista", va c