Daca ne referim la modul in care vor evolua vanzarile de televizoare in Romania, asul se afla in maneca furnizorilor de cablu. Romanii vor fi interesati sa achizitioneze televizoare de ultima generatie in momentul in care cablistii vor investi in tehnologii de top, considera Sorin Spinu, director de vanzari pe categoria Home Entertaiment la LG Romania.
In prezent, aproximativ 12% dintre romani poseda televizoare de inalta tehnologie (LCD si plasma), ceea ce inseamna ca potentialul pietei locale de profil este urias, dupa cum spune Sorin Spinu (foto).
“Noi, la fel ca si competitorii nostri, suntem pregatiti pentru tot ceea ce va urma la nivelul cererii de televizoare in Romania. Insa, practic, asul se afla in maneca furnizorilor de cablu. Daca ei sunt dispusi sa fie in top cu tehnologia, si noi o sa avem vanzari tot mai mari”, crede el.
Totusi, continua Spinu, impactul economic al crizei este mare, iar acest lucru se simte in buzunarele romanilor, care nu mai dispun de bani pentru achizitii noi.
Dupa ce anul trecut piata de televizoare a coborat cu 20%, oficialul LG se asteapta in 2010 la o crestere de cel putin 10% in cadrul companiei, pe acest segment. “Abia din 2011 vom fi martorii unei revigorari”.
In ciuda scaderii inregistrate anul trecut de piata in care activeaza si LG Electronics, divizia TV a companiei si-a marit afacerile cu 18%, pana la 50 milioane euro si a avut un profit net care s-a incadrat in limita a 5-6% din cifra de afaceri.
“La LG nu exista conceptul de criza. Am crescut peste asteptari in 2009 si am reusit sa castigam cota de piata de la concurenta”, explica directorul de vanzari pe categoria Home Entertaiment al companiei.
Rezultatele s-au datorat si faptului ca LG creste bugetul de publicitate de la an la an, dupa cum spune Spinu.
Pe plan local, compania lucreaza cu mai multi parteneri – Altex, Dom