Producatorul de mezeluri Aldis Calarasi, companie cu afaceri de peste 90 de milioane de euro in 2008 controlata de familia Naghi, a iesit anul trecut din topul celor mai mari cinci producatori de salam si a pierdut trei pozitii in topul producatorilor de carnati si crenvursti, dupa vanzarile in volum, conform datelor companiei de cercetare a pietei MEMRB.
Cele doua piete genereaza peste 60% din vanzarile de mezeluri din Romania, o industrie in care se ruleaza anual intre 800 de milioane de euro si un miliard de euro.
Astfel, iesirea din top cinci in piata salamului si trecerea de pe locul doi, detinut in 2008, pe pozitia a cincea pe piata carnatilor si a crenvurstilor la finalul anului trecut aduc si o scadere semnificativa a cotei de piata a companiei pe aceste segmente, in ceea ce priveste vanzarile in retailul modern.
Potrivit calculelor ZF, cota de piata detinuta de Aldis pe segmentul de crenvursti si carnati este de aproximativ 5%, in timp ce din piata de salam compania ar putea detine chiar mai putin. Astfel, vanzarile cumulate ale producatorului de mezeluri pe aceste piete sunt situate intre 15 si 25 mil. euro, potrivit estimarilor ZF. Reprezentantii Aldis Calarasi nu au comentat asupra evolutiei cotelor de piata ale companiei pana la inchiderea editiei.
Printre producatorii de mezeluri care au inregistrat cresteri ale cotei de piata in 2009 se numara Elit Cugir (care a investit in cresterea capacitatii de productie prin deschiderea unei noi fabrici in 2008), Unicarm SatuMare (companie care a investit 30 mil. euro in constructia a trei noi unitati de productie) si Campofrio (care sia extins anul trecut gama de produse importate din Spania), potrivit datelor MEMRB. CrisTim, Caroli si Meda siau pastrat anul trecut pozitiile detinute in aceste clasamente, potrivit aceleiasi surse.
Scaderea cotei de piata inregistrata de Aldis