Dole, cel mai mare producator de fructe din lume, cu afaceri anuale de 7 miliarde de dolari, l-a recrutat pe fostul director general al distribuitorului Agroalim, Bogdan Grama, pentru a pune pe picioare prima strategie de brand pe o piata fara identitate a marcii.
Compania a anuntat ca va demara in curand prima campanie de promovare a unui brand pe piata locala a fructelor, cu un buget estimat de ZF la cateva sute de mii de euro.
Ofensiva in promovare a "gigantului bananelor" tinteste pietele deschise, ocolite pana acum de marketeri. Ele sunt insa printre cele mai importante canale de distributie utilizate de Dole la nivel local, pentru ca circa 50% din vanzarile totale se realizeaza cu engrosistii si cu vanzatorii din pietele agro-alimentare.
"Este o piata fara branduri. Daca te uiti la stickerele lipite pe fructe, sunt circa 20 de nume in total, dar consumatorii nu cunosc toate aceste branduri. Vom pune afise de promovare a brandului Dole in piete si aprozare si incercam sa atingem 600 de locatii de acest gen", a declarat Bogdan Grama, directorul comercial al Dole Romania.
El a precizat ca jumatate din bugetul de marketing al companiei va merge in campanii de marketing direct.
Grama a fost recrutat de producatorul de fructe dupa o experienta de 15 ani la Agroalim, unul dintre cei mai mari distribuitori de legume si carne congelate, preluat integral de grupul american Smithfield in 2008.
Vor 35 mil. euro cu 85 de angajati
Grama coordoneaza si departamentul de aprovizionare al companiei Dole Romania, care vizeaza o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro in 2010 cu 85 de angajati.
La un an de la achizitia distribuitorului local Distrifrut, americanii de la Dole au anuntat si planuri de dezvoltare a portofoliului de produse si de demarare a parteneriatelor cu producatorii locali de fructe si legume. "Intr-un an si