Marile edituri de pe piata locala spun ca desi primele trei luni ale anului au adus o usoara crestere a vanzarilor in librarii, este inca dificil de prognozat ce se va intampla pe piata de carte anul acesta.
Pentru a se mentine insa pe linia de plutire, editurile cauta canale noi de distributie, de la internet la vanzarile in parcuri si chiar in scoli.
"Consideram in continuare necesara prudenta, iar in acelasi timp incercam sa valorificam orice oportunitate care apare pe piata. Pentru a vinde carti ne-am gandit la tot felul de alternative, avand in vedere ca in sistemul de difuzare reprezentat de librariile din piata nu se vede o revenire", a declarat Iren Arsene, directorul general si proprietarul editurii Curtea Veche, cu afaceri de 3,6 milioane de euro anul trecut.
In 2009, editura a renuntat la publicarea titlurilor de carti cu un tiraj mai mic de 3.000 de exemplare din cauza costurilor prea mari de productie pe care le avea cu aceste exemplare.
Consumul de carte din Romania ne plaseaza pe ultimul loc intre tarile Uniunii Europene, avand in vedere ca un roman cheltuieste in medie 4 euro anual pe carti. Pe piata de carte nu exista date oficiale legate de dimensiunile pietei, jucatorii de profil estimand o valoare cuprinsa intre 80 si 100 de milioane de euro. Un indicator relevant pentru aceasta piata il reprezinta insa veniturile celor mai mari cinci edituri, Polirom, Corint, All, Humanitas si Curtea Veche, care s-au ridicat in 2008 la aproape 25 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF.
Vanzarile la chiosc cresc cifra de afaceri, dar sacrifica profitul
In primul trimestru al anului acesta Curtea Veche a rulat o cifra de afaceri de 4 milioane de lei (1 milion de euro), nivel dublu fata de cel de anul trecut, datorita vanzarilor de carti alaturi de ziare la chioscuri.
Pentru cresterea vanzarilor, editura Curtea Vec