Dacă sunteţi pasionat de un stil de condus mai sportiv, Mitsubishi poate fi marca ideală. Iar acum nu mai trebuie să vă gândiţi automat la renumitul Evo, fără îndoială de referinţă în materie, ci vă puteţi orienta către o maşină care vine cu pedigree-ul aceleiaşi tehnologii, doar că este mai ieftină cu 13.000 de euro.
Maşina arată spectaculos de la prima vedere. Designul este cu adevărat agresiv, iar grila frontală, priza de aer şi eleronul posterior sunt de efect. Pe scurt, atrage privirile instantaneu. Sub capotă, Lancer Ralliart vă propune un motor turbo MIVEC Dual VVT de 2.0 litri, 240 CP/6.000 rpm şi care are un cuplu de 343 Nm, disponibil între 2.500-4.700 rpm.
Ajustat de o transmisie automată cu dublu ambreiaj şi şase trepte, propulsorul îşi duce forţa la toate cele patru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală identic cu cel existent pe Evo IX. Cutia are două moduri de funcţionare, Normal şi Sport, iar rezultatul este că, în cel de-al doilea regim de exploatare, Lancer Ralliart se mişcă absolut spectaculos. Oricum, reprizele sunt foarte bine echilibrate şi în modul standard.
Modelul testat are o viteză maximă de 230 km/h, în timp ce acceleraţia 0-100 km se realizează în şapte secunde. Dacă viteza maximă n-a putut fi probată din motive legale, rapiditatea a fost bifată cu succes. Cu consumul este însă mai delicat: nu poţi obţine performanţă fără să plăteşti preţul necesar. Constructorul avansează în fişa tehnică nişte valori de 7,8 extraurban şi 13,8 l/100 km în oraş, dar experienţa proprie a relevat cifre sensibil mai ridicate, undeva la 12 litri în afara Bucureştiului, respectiv 16 înăuntrul său.
Ţinuta de drum a impresionat, cu precădere pe traseu virajat. Maşina stă excelent în curbe, nu are ruliu deloc, iar frânele s-au derulat în maximă siguranţă, indiferent de violenţa acţionării lor. Aşa cum îi