Fie că-şi caută parteneri de afaceri sau clienţi şi colaboratori noi, zeci de firme din România, Bulgaria şi Serbia sunt prezente zilele acestea la Craiova, la primul Târg Regional Transfrontalier din zona de sud a României.
Centrul Expoziţional Transfrontalier din Craiova este de pe 9 şi până pe 11 aprilie gazda primei ediţii a Târgului Regional Transfrontalier, care reuneşte aproximativ 40 de firme producătoare şi prestatoare de servicii din România, Bulgaria, Serbia şi Grecia, care-şi desfăşoară activitatea în diverse domenii, precum advertising, turism, construcţii, auto, confecţii, catering, agricultură şi peisagistică. La acestea se adaugă şi Camerele de Comerţ şi Industrie (CCI) din România (Dolj - organizatorul evenimentului, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea, Teleorman) şi din străinătate (CCI Vidin, CCI Bulgaria-Sofia), care urmăresc să-şi promoveze firmele membre. „Suntem aici să ajutăm firmele noastre să-şi găsească partenerii potriviţi“, a declarat Krasimir Kirilov, secretarul general al CCI Vidin. De altfel, firmele bulgăreşti au decis să se promoveze atât prin materiale promoţionale, cât şi prin standuri proprii, unde cei interesaţi pot să testeze (termopane, jaluzele, produse de protecţia muncii), să se intereseze de produse turistice sau, după caz, să deguste produsele prezentate. „Căutăm distribuitori în regiunea Oltenia pentru produsele noastre (peste 40 de tipuri de napolitane, bomboane, dropsuri, caramele, jeleuri, rahat, halva). În România avem deja distribuitori în Bucureşti şi Constanţa“, a declarat Petar Tsonev, sales manager export la Zaharni Zavodi, unul din cei mai vechi (1912) şi mai mari producători de dulciuri din Bulgaria.
Degustări şi noutăţi cu impact turistic
Bulgarii nu sunt singurii care le oferă vizitatorilor posibilitatea să deguste produsele cu tradiţie. Cei care ajung la standul firmelor din