Consumul de ciment din România s-a redus anul trecut cu 25-30%, diminuând cifrele de afaceri ale celor trei mari producători, Holcim, Lafarge şi Carpatcement. Un nou recul este aşteptat în 2010. Reducerea activităţii din domeniul construcţiilor a avut efecte puternice asupra consumului de ciment, care a scăzut de la peste zece milioane de tone în 2008 la opt milioane de tone, anul trecut. Acesta este bilanţul anunţat de reprezentanţii patronatului din industria cimentului şi
Consumul de ciment din România s-a redus anul trecut cu 25-30%, diminuând cifrele de afaceri ale celor trei mari producători, Holcim, Lafarge şi Carpatcement. Un nou recul este aşteptat în 2010.
Reducerea activităţii din domeniul construcţiilor a avut efecte puternice asupra consumului de ciment, care a scăzut de la peste zece milioane de tone în 2008 la opt milioane de tone, anul trecut. Acesta este bilanţul anunţat de reprezentanţii patronatului din industria cimentului şi al altor produse minerale din România (CIROM). Nici 2010 nu se anunţă, din nefericire, un an mai bun pentru acest sector al economiei naţionale. Potrivit directorului executiv al CIROM, Ion Crângaşu, „anul acesta va fi mai prost decât anul trecut. Nu vom atinge nivelul din 2008 mai devreme de trei-cinci ani“. Markus Wirth, directorul general al diviziei autohtone a grupului elveţian Holcim, consideră însă că, în 2010, dacă avem „noroc“, piaţa ar putea stagna, însă o stopare a declinului va surveni numai după ce vom traversa încă o perioadă de scădere uşoară în prima parte a anului.
Piaţa locală este divizibilă cu trei
Piaţa locală a cimentului este disputată de diviziile locale a trei dintre cei mai importanţi producători la nivel mondial: Lafarge (Franţa), HeidelbergCement (Germania) şi Holcim (Elveţia). Din cauza condiţiilor de piaţă, toate cele trei entităţi au înregistrat un recul al afacerilo