S-a urcat prima oară pe un motor pe când avea doar patru ani. De atunci nu a mai vrut să se despartă de „motocicletă" şi a devenit un mare campion.
Primul motor al adolescentului a fost o Honda primită cadou de la tatăl său. „Era destul de silenţioasă şi puteam să mă dau cu ea şi prin parcuri. Nu era foarte greu de manevrat, fiindcă era automată, aşa că abia aşteptam să ies cu ai mei din oraş ca să o pot folosi. Şi bunicul şi tatăl meu au fost pasionaţi de motociclete", ne-a spus Cătălin Ciolan. Copilul de atunci s-a folosit de motocicletă timp de câţiva ani, până când i-a fost furată.
Cu timpul, pentru Cătălin Ciolan, motociclismul a devenit un adevărat mod de viaţă. A devenit sportiv legitimat, iar din 2007 este component al lotului naţional de viteză. După ce a fost licenţiat la două cluburi sportive din Bucureşti, acum tânărul visează să-şi înfiinţeze propriul club, însă pentru aceasta este nevoie de foarte mulţi bani.
Prima cursă, la nouă ani
Cătălin Ciolan îşi aminteşte cu plăcere prima cursă la care a participat: „Aveam nouă ani şi aflasem că voi concura la o cursă pe pista aeroportului din Arad. Număram zilele până la cursă! Aveam o motocicletă Malaguti, de 50 de centimetri cubi, cu care am obţinut locul patru. Ploua torenţial înainte de start şi toată lumea mă întreba dacă nu vreau să renunţ, dar eu nu ştiam cum să pornesc mai repede". În acelaşi, an, la Târgu-Mureş, Ciolan a ocupat şi prima oară un loc pe podium.
Campion naţional şi est-european
În timp, băiatul a obţinut rezultate tot mai bune, la toate clasele la care a concurat, astfel că anul trecut a devenit campion naţional pe aeroport, pe circuit şi campion est-european. Din 2008 pilotează o motocicletă Aprilia RS 125, însă, vizează să ajungă la apogeul carierei campion de superbike.
Pentru că în România nu are unde să se antreneze, este obligat să plătească p