Fuziunea dintre liniile aeriene UAL Corp. United Airlines şi US Airways va transforma industria aeronautică americană, prin reducerea capacităţii de transport şi reducerea cheltuielilor în conformitate cu nivelul cererii.
Dacă negocierile care se poartă în prezent se vor finaliza cu succes, noua companie rezultată se va plasa pe locul secund în SUA, după Delta, din punct de vedere al numărului de pasageri transportaţi. Revenirea cererii pentru transportul aerian după cea mai gravă criză din industrie şi uşurarea accesului la capital au facilitat consolidarea companiilor din prezent.
British Airways, fuziune cu iberia
În Europa, British Airways a fuzionat cu compania spaniolă Iberia, într-o tranzacţie de 7,5 miliarde de euro. „Vom exploata potenţialul oferit de cele două hub-uri, Londra şi Madrid, care vor permite optimizarea costurilor", a declarat preşedintele British Airways, Willie Walsh. Cele două companii aeriene care înregistrează în prezent mari pierderi estimează că din 2015 îşi vor reduce costurile de operare cu 400 de milioane de euro pe an datorită activităţii comune.
Economii consistente vor fi efectuate prin reducerea sau eliminarea suprapunerilor de curse neprofitabile pe rutele europene. „Cred că liniile aeriene tradiţionale se grăbesc să renunţe la rutele scurte, pe care le cedează competitorilor low-cost precum Ryanair şi easyJet", spune Daniel Solon, analist al industriei aviaţiei.
Lufthansa a cumpărat Brussels Airlines
Fuziunea dintre British Airways şi Iberia este ultima dintr-o lungă serie. Începând cu 2008, Lufthansa a cumpărat Brussels Airlines şi Austrian Airlines după ce în 2005 preluase Swiss International. În SUA, Delta Air a fuzionat cu Northwest Airlines, iar de anul trecut a extins parteneriatul cu Air France-KLM, deţinând împreună 25% din capacitatea de transport transatlantică.