Majoritatea liderilor din cele mai puternice companii din lume au dezvoltat planuri de succesiune pentru angajatii-cheie, spre deosebire de managerii romani, care inca nu vor sa auda de ideea existentei unei persoane care ar putea sa le ia locul, sustine Harry Meintassis, general manager al companiei de consultanta in management Hay Group Romania.
"Managerii romani nu considera inca prioritara formarea unui succesor. Exista un sentiment de nesiguranta in randul liderilor romani, ei se tem ca vor ramane fara job daca exista cineva care, in orice clipa, ar putea sa le ia locul", spune Meintassis.
Hay Group colaboreaza de aproape 12 ani cu revista americana Fortune pentru realizarea topului "Cele mai admirate companii", la care participa 15.000 de executivi de top, membri ai consiliului director si analisti din industrie.
Un procent de 90% din aceste companii au planuri mai bune de succesiune pentru pozitii executive decat restul firmelor de pe piata. Astfel, 77% din aceste companii au sanse mai mari decat restul pietei sa angajeze un CEO din interior, in cazul in care actualul sef paraseste organizatia sau nu mai poate sa isi exercite functia. Mai mult decat atat, aproximativ 60% din companii pot promova pe pozitia de CEO un angajat intern, fara a fi nevoiti sa apeleze la firme de executive search.
Printre cele mai admirate companii din lume anul trecut s-au numarat Apple, Berkshire Hathaway, Toyota Motor, Google, Johnson& Johnson si Procter& Gamble. Unul din criteriile care diferentiaza aceste companii de concurentii lor de pe piata este faptul ca 90% dintre acestea au avut rezultate financiare mai bune decat ceilalti. Motivul? Sunt inovatoare, isi folosesc mai bine resursele si sunt mai eficiente. Cele mai bune companii din lume se concentreaza mai mult pe strategiile de management al oamenilor si stabilesc obiective concrete pentru angajati.